The Sims heeft o.a. via Discord, X en de EA Forums de laatste stand van zaken gedeeld betreffende het lopende onderzoek naar de problemen met (corrupte) opgeslagen bestanden en de huurunits van De Sims 4 Te Huur. Ik heb het uitgebreide artikel van EA Forums voor jullie vertaald, zodat iedereen die problemen met één of meerdere saves ondervindt (gelukkig heeft niet iedereen hier problemen mee), op de hoogte is van de situatie op dit moment is. Het is dus belangrijk om onderstaand artikel even door te lezen.
Vertaald bericht van 2.10.2025 van het Sims-team op EA Forums:
Sul Sul Simmers, in ons vorige blog van augustus deelden we onze inzet om de zorgen die sommige spelers hadden over corruptie van opslagbestanden te onderzoeken. We zijn hier om u een update te geven over waar ons team aan werkt en hoe ver ons onderzoek momenteel staat.
In deze update delen we onze voortgang, wat we nog onderzoeken en de volgende stappen die we nemen. Van samenwerking met spelers tot het analyseren van opgeslagen gegevens en het verkennen van technische tips: dit is de huidige stand van zaken.
We streven ernaar om transparant te zijn over onze processen, en hoewel we nog niet alle antwoorden hebben, boeken we elke dag vooruitgang. Bedankt voor je geduld, je feedback en je passie voor De Sims.
Het Sims-team
Onze vooruitgang tot nu toe
We richten ons op het identificeren van mogelijke oorzaken van corruptie, het implementeren van preventieve maatregelen om toekomstige problemen te voorkomen en het oplossen van geïdentificeerde problemen om ervoor te zorgen dat je gameplay-ervaring veilig en betrouwbaar blijft.
Met "corruptie van opgeslagen bestanden" bedoelen we situaties waarin de game zelf niet laadt, een opgeslagen bestand niet laadt of een opgeslagen bestand laadt maar elementen mist, zoals thumbnails of kavels.
Om dit aan te pakken, richt ons gespecialiseerde team zich op het veilig houden van gegevens. Dit is wat er is gebeurd:
- Samenwerking met de community: We hebben jullie gevraagd om jullie getroffen saves te delen, en we hebben er tot nu toe tientallen ontvangen. Bedankt voor het delen, blijf ze vooral sturen!
- Nieuwe tools: We hebben een nieuwe Python-tool ontwikkeld waarmee we de gegevens in opgeslagen bestanden van onze spelers kunnen extraheren, analyseren en samenvatten. Dit helpt ons om onderzoeksteams meer bruikbare gegevens te bieden.
- Spelersdatabase: We hebben binnenkomende rapporten geordend om mogelijke patronen beter te begrijpen, zoals bestandsgrootte, codeversies, aantal pakketten, gebruik van mods en meer.
- Overzicht van eerdere oplossingen: Ons team heeft eerdere corruptiezaken geanalyseerd om van eerdere oplossingen te leren en terugkerende oorzaken te identificeren.
Onze huidige onderzoeken
Door te proberen de problemen te reproduceren die spelers met en zonder mods hebben gemeld, hebben we de volgende problemen geïdentificeerd als sterke aanwijzingen. Deze vereisen meer tijd om te onderzoeken voordat we iets concreets kunnen bevestigen, maar we wilden jullie op de hoogte houden van wat we tot nu toe hebben geleerd.
Problemen met Scratch-bestanden:
Een van onze meest urgente vragen betreft scratch-bestanden. Dit zijn belangrijke, maar tijdelijke bestanden die de game nodig heeft. Volgens rapporten verdwijnen of worden ze mogelijk verwijderd, wat corruptie kan veroorzaken.
We onderzoeken momenteel de hoofdoorzaak van deze verwijderingen en richten ons daarbij op gebieden waar bestanden van The Sims 4 in contact komen met andere systemen, cloudback-upservices en andere externe factoren die deze bestanden kunnen verwijderen of overschrijven.
Problemen met kavelgegevens:
Een ander belangrijk aandachtsgebied is Kaveldata:
- Sommige aan ons verstrekte kavels worden in de opslag getoond met ontbrekende of extreem minimale informatie.
- We hebben intern gevallen gereproduceerd van eindeloze laad-/witte schermen die gekoppeld waren aan bepaald bouwgedrag, zoals supergevulde kavels, met en zonder mods.
- We houden ook mogelijke links naar specifieke uitbreidingspakketten of objecten in de gaten, hoewel er al corruptierapporten zijn van vóór pakketten als The Sims 4 e Huur.
Andere aandachtsgebieden:
- Overmatige verhuur van units (Te Huur) lijkt op dit moment niet de belangrijkste oorzaak van corruptie te zijn. Hoewel meer units het aantal foutmeldingen wel doen toenemen, suggereren de gegevens ook dat dit waarschijnlijk te maken heeft met de algehele complexiteit van de opslag en niet alleen met het aantal units.
- Er waren al gevallen van corruptie vóór de release van Te Huur, en onze onderzoeken naar individuele pakketten blijven een topprioriteit.
- In sommige gevallen laten specifieke typen mods, zogenaamde scriptmods, bestanden achter nadat de mod is verwijderd. Deze bestanden kunnen problemen veroorzaken in The Sims 4. We hebben dit echter nog niet in verband gebracht met corruptie.
Onze volgende stappen:
- We blijven testen of de gegevensoverdracht van het locatietype tussen opgeslagen bestanden mogelijk is.
- We verdiepen ons onderzoek naar het verwijderen van scratch-bestanden en veelgebruikte externe programma's.
- Onderzoek naar historische gevallen van save bloat om mogelijke verbanden te begrijpen.
- Uit voorzorg verwijderen we de cheat bb.increaserentalunitcap on/off voor residentiële verhuureenheden in een komende update, als preventieve maatregel terwijl er gewerkt wordt aan bredere oplossingen. Deze stap is nodig om mogelijke risico's te beperken.
We weten hoeveel je opgeslagen bestanden voor je betekenen - ze vertegenwoordigen talloze uren aan creativiteit, verhalen vertellen en spelen. Blijf ons je gegevens sturen , want elk bericht brengt ons dichter bij het begrijpen en oplossen van deze problemen.
Reactie plaatsen
Reacties