MOONSHINESIM
  • Home
  • Forum
  • Sims 4 Overzicht
    • Help van EA
  • Over MoonshineSim
    • Privacy en Cookies
    • Contact
    • Community Links
  • Mijn Creaties
    • Sims 3 kavels
    • Sims 4 kavels
    • Maxis Favoriet
    • Gebruiksvoorwaarden
EA app informatie

Picture
Van Origin naar de EA app 

De EA-app is de nieuwe Download Manager voor alle EA-games die binnenkort Origin zal vervangen voor alle spelers op een (minimum) 64-bit PC systeem met Windows 7, 8, 10, of 11.

Aangezien er nog veel problemen en onduidelijkheden zijn, heb ik een V&A​ van de meest recente informatie gemaakt. 
Veel informatie heb ik van Crinrict overgenomen (met toestemming) en verder aangevuld met allerlei informatie van gebruikers, waarvoor mijn dank.
Ik ben zelf nog niet overgestapt dus heb geen screens van het e.e.a. maar ik heb wel getracht zoveel mogelijk alle stappen die soms nodig zijn duidelijk te beschrijven.

De informatie zal zeker nog wijzigen, want EA is nog bezig met het aanpassen/verbeteren van deze app. Nieuwe informatie zal ik z.s.m. verwerken. Check dus af en toe of er iets gewijzigd is.
Onderstaande vragen en antwoorden zijn vaak toegespitst op De Sims, maar veel geldt ook voor andere EA games die je speelt via Origin.
 
Let op: Voordat je overstapt naar de EA app is het belangrijk dat je een kopie van je Sims map(pen) (te vinden in Documenten > Electronic Arts) maakt en deze ergens apart opslaat (dit geldt natuurlijk ook voor eventuele andere games op Origin).
Ik raad ook aan om eerst even een schermafbeelding van Mijn Gamebibliotheek in Origin te maken.
Zo kun je na de overstap checken of je iets mist.
 
Let op: Zolang Origin nog gebruikt kan worden is dit aan te raden, zeker omdat er nog heel wat opties niet in de app zijn geïmplementeerd en dit vooral voor oudere Sims-titels belangrijk kan zijn. 

Veelgestelde vragen over de EA app
(laatst bijgewerkt 7.11.2022)

​Moet ik overstappen?
Nee, dat hoeft (nog) niet. De EA-app suggereert dat je moet overstappen en dat Origin binnenkort zal verdwijnen, maar met de huidige problemen zie ik dit nog niet gebeuren.
Als je tevreden bent met Origin en vooral als je nog steeds oudere games zoals Sims 3 speelt, blijf dan op Origin.
 
Moet ik een nieuw account voor de EA app aanmaken?
Nee, je kunt gewoon dezelfde login als voor Origin gebruiken.
 
Waar kan ik de EA app voor Mac downloaden?
De EA-app is er momenteel alleen voor Windows. In de loop van 2023 komt de app ook voor Mac beschikbaar. Blijf tot die tijd gewoon Origin gebruiken.
 
Overstappen (of reeds overgestapt) naar de EA app
Zodra je de EA app installeert zal deze Origin automatisch verwijderen.
Er ontbreken echter nog een paar dingen in de EA-app en om deze te (blijven) gebruiken, moet je Origin voorlopig gebruiken.
Je kunt zowel de EA-app als Origin installeren, maar er kan er maar één tegelijk worden uitgevoerd. Dus als je over het algemeen wilt overstappen naar de EA-app, maar Origin wilt behouden voor de dingen die de EA-app nog niet kan, dan is dat mogelijk.

Je kunt Origin voor PC/Mac via deze link (opnieuw) downloaden.

Raak ik mijn gegevens kwijt?
Nee, je verliest geen opgeslagen games of inhoud die je aan je game hebt toegevoegd.
Overschakelen naar de EA app zou geen gevolgen moeten hebben voor het spelen van de game (uitzonderingen vanwege problemen zijn van toepassing)!
Je bestaande installatie, opgeslagen games en andere gebruikersbestanden worden door de EA-app herkend, net als in Origin. De gebruikersbestanden zijn te vinden op dezelfde plaats als voorheen.
Er wordt echter wel aangeraden om vóór de overstap een back-up van je gebruikersgegevens te maken. De map voor je game(s) is te vinden in Documenten > Electronic Arts.
Je hoeft ook geen pakketten opnieuw te kopen.
 
Moet ik het spel tijdens overstap opnieuw installeren?
Nee, in principe hoef je niets te doen. De EA-app herkent je installatie gewoon, maar lees goed de eventuele instructies/vragen tijdens het installeren. Je moet het (kennelijk) wel ergens aangeven als je het spel in het Nederlands wilt installeren. Anders wordt het standaard in het Engels geïnstalleerd.
 
Als het per ongeluk toch in een andere taal is geïnstalleerd en je wilt alsnog de Nederlandse versie, installeer Origin dan opnieuw (zie de link bovenin) en speel via Origin (zolang dat nog kan)
OF
verwijder je game en installeer de game opnieuw via de EA app. 
Kies een andere taal in het installatiemenu (handleiding).
Let op: als je opnieuw gaat installeren VERGEET DAN NIET om eerst een back-up van je hele Sims 4 map te maken.

Waar staan mijn spellen na de overstap geïnstalleerd?
Het standaard installatie pad is gewijzigd van C:\Program Files (x86)\Origin Games in C:\Program Files\EA Games, maar als je je pad in Origin hebt gewijzigd, zou dat ook in de instellingen in de EA-app moeten worden weergegeven.
Je kunt dit in de EA app checken:
  • Klik op de 3 liggende streepjes in de linkerbovenhoek van de EA app
  • Kies dan Settings
  • Klik op de Download tab. Onder Downloads kun je het pad bewerken of de standaard herstellen.
Het hier ingestelde pad is alleen van invloed op games die je nieuw installeert. Reeds geïnstalleerde games worden niet verplaatst.

Hoe kan ik mijn installatie verplaatsen?
Het is momenteel niet mogelijk om je installatie naar een andere locatie te verplaatsen. Je moet de game verwijderen en opnieuw installeren op je nieuwe locatie of Origin blijven gebruiken.
 
Hoe repareer ik het spel?
Je hebt een actieve internetverbinding nodig. Het proces kan enkele minuten duren, afhankelijk van je verbinding. De voortgang wordt echter constant getoond. Als het proces vastloopt, kun je het beste op Annuleren klikken of als dat niet werkt, de EA App afsluiten en het opnieuw proberen.
  • Start de EA app en log in
  • Klik op My Collection
  • Klik op de drie puntjes op het gewenste spel of klik op de game en kies Manage.
  • Klik op Repair
  • Wacht tot het proces is voltooid en de Download Manager wordt weergegeven als voltooid met een vinkje.
  • Als je DLC (extra pakketten) voor de game hebt, wordt die ook automatisch gerepareerd.
  • Zorg ervoor dat je wacht tot alles is voltooid in de Downloadmanager voordat je het spel start.

Waar kan ik de EA app Cachebestanden opschonen?
Via de EA app
  1. Klik op de drie streepjes in de linkerbovenhoek van de EA app.
  2. Scrol naar Help
  3. Klik op AppRecovery
  4. Selecteer Clear Cache
  5. De EA app start vanzelf opnieuw op
 
Vanuit Windows 10 Nederlands:
Als je de EA app niet kunt openen, kun je deze stappen volgen om je cache te wissen. 
  1. Open het menu Start
  2. Vind de EA map en klik op de pijl omlaag voor meer.
  3. Selecteer App-herstel.
  4. Een nieuw bevestigingsvenster wordt geopend. 
  5. Klik op Cache wissen.
  6. De EA-app start automatisch wanneer de cachebestanden zijn gewist.
 
Hoe wijzig ik de taal van de EA app?
Anders dan bij Origin, kun je in de EA-app de taal van de EA app direct wijzigen. Dit betekent dat de EA-app niet opnieuw hoeft te worden gestart na het wijzigen van de taal. Houd er rekening mee dat momenteel niet alle talen die worden ondersteund door Origin ook worden ondersteund in de EA-app.
De EA app in het Nederlands is (momenteel) niet mogelijk.
  • Klik op de drie streepjes in de linkerbovenhoek van de EA app.
  • Kies Settings
  • Klik op het tabblad Application
  • Kies een andere taal in het vervolgkeuzemenu. Je kunt hier ook je regio wijzigen.

Hoe wijzig ik de taal van een game?
Het is momenteel niet mogelijk om de taal van een reeds geïnstalleerde game in de EA-app te wijzigen.
Als je dat wel wilt, installeer Origin dan opnieuw (zie de link bovenin) en speel via Origin (zolang dat nog kan)
OF
verwijder je game en installeer de game opnieuw via de EA app. Kies een andere taal in het installatiemenu (handleiding).
Let op: als je opnieuw gaat installeren VERGEET DAN NIET om eerst een back-up van je hele Sims 4 map te maken.
 
Wat is de In-game overlay en hoe zet ik deze aan/uit?
De in-game overlay in de EA-app is hetzelfde als Origin-in-game. Het biedt een overlay terwijl je het spel speelt dat de vriendenlijst en dergelijke weergeeft. Net als Origin-in-game kan het tot problemen leiden, dus als je het niet nodig hebt, kun je het het beste gewoon uitschakelen.
  • Klik op de drie streepjes in de linkerbovenhoek van de EA app.
  • Kies Settings
  • Klik op het tabblad Application.
  • Scrol omlaag naar In-game overlay.
  • Zet de schakelaar op uit/aan, afhankelijk van je voorkeuren.
 
Hoe kan ik automatisch updaten voor de EA app uitzetten?
Als je de EA-app niet onmiddellijk wilt updaten telkens wanneer er een update voor is, kun je automatische updates uitschakelen in je instellingen. Dit heeft geen invloed op het updaten van je games.
  • Klik op de drie streepjes in de linkerbovenhoek van de EA app.
  • Kies Settings
  • Klik op het tabblad Application.
  • Stel de schakelaar voor Application-updates in op uit/aan, afhankelijk van uw voorkeuren.

Hoe kan ik automatisch updaten voor games uitzetten?
Als je een game liever op je eigen voorwaarden wilt updaten, kun je dat doen. Vooral mod-gebruikers willen hun games niet meteen patchen, maar wachten tot de makers hun mods hebben bijgewerkt. Schakel automatische updates uit om te voorkomen dat het spel automatisch wordt gepatcht.
 
Als je de EA-app start, zal deze dit doen in de online modus, tenzij je de internetverbinding verbreekt. Als je automatische updates hebt uitgeschakeld, zal de game je vragen om te updaten en kun je pas weer spelen als je dat hebt gedaan. Om dit te omzeilen, kun je de game in de offline modus plaatsen, waardoor de knop teruggaat naar Spelen.
Houd er rekening mee dat online componenten pas kunnen worden gespeeld nadat je je game hebt geüpdatet.
  • Klik op de drie streepjes in de linkerbovenhoek van de EA app.
  • Kies Settings
  • Klik op de Download tab.
  • Stel de schakelaar voor Update games automatically in op uit/aan, afhankelijk van je voorkeuren.
  • Je kunt hier ook achtergronddownloads in-/uitschakelen.

Hoe ga ik offline in de EA app?
  • Start de EA app en kik op de drie lijntjes links bovenin de app
  • Klik op Go offline en een nieuw scherm opent
  • Klik daar op de blauwe knop naast het spel dat je wilt spelen

Kan ik Cloud saves uitzetten?
De EA-app lijkt deze optie niet te hebben. Als je ze wilt uitschakelen, moet je Origin gebruiken.

Waar kan ik het versienummer van de EA app vinden?
  • Klik op de drie streepjes in de linkerbovenhoek van de EA app.
  • Kies About
  • Vind het versienummer bovenaan het venster dat verschijnt.

Hoe voeg ik opdrachtregelargumenten toe?
Denk aan het tijdelijk uitschakelen van bepaalde packs, geen wit lijntje rond voorwerpen als je er met je muis overheen gaat e.d.
Deze methode werkt alleen als je de argumenten in de online modus toevoegt. Opdrachtregelargumenten kunnen niet worden toegevoegd terwijl je offline bent. Ze werken wel als je ze in de online modus toevoegt en vervolgens offline gaat.
  • Start de EA app en log in
  • Klik op My Collection
  • Klik op de drie puntjes in de rechter bovenhoek van de game en kies View Properties
  • Plaats onder Advanced Launch Options de argumenten en klik op Save.
  • Als je meerdere argumenten wilt toevoegen, scheid ze dan met een spatie.
Let op: De opdrachtregelargumenten werken niet als je het spel start via de snelkoppeling. Start dus je game via de EA app.
 
Hoe kan ik verbinding maken met Steam?
De EA app ondersteunt Steam niet op dit moment. De rapporten hierover zijn een beetje onduidelijk en wisselend. Blijf voorlopig Origin gebruiken.
 
Hoe start ik de Sims Legacy Edition?
De EA app ondersteunt (momenteel) de Legacy Edition niet. Blijf voorlopig Origin gebruiken.
 
Waar kan ik nieuwe pakketten kopen/controleren wat ik al heb?
De EA-app heeft twee verschillende weergaven die je laten zien wat je bezit en wat je hebt geïnstalleerd
  • Klik op de game in My Collection en vervolgens op Add-Ons om te zien wat je bezit en wat je kunt kopen. Klik op het pakket voor meer informatie en de koopoptie als je het pakket niet bezit.
  • Klik op de drie puntjes in de rechterbovenhoek van het spel in My Collection of op Manage in het Speloverzicht en kies Manage add-ons. Je ziet nu alle pakketten en add-ons die je hebt geïnstalleerd.

Gekochte pakketten worden niet als gekocht getoond
Er zijn verschillende redenen waarom een pakket niet goed wordt weergegeven.
  • Je bent ingelogd met het verkeerde account. Gebruik altijd je e-mailadres en niet je gebruikersnaam.
  • Je hebt het pakket op Steam gekocht en niet in Origin/de EA-app. Om alle pakketten te zien moet je alles via Steam spelen.
  • De betaling is (nog) niet gelukt/verwerkt.
  • De EA-app geeft de rechten verkeerd weer. Probeer de cachebestanden van de EA-app te verwijderen.
 
Gekochte pakketten worden niet herkent door het spel
Er zijn verschillende redenen waarom je kunt worden begroet met het bericht dat je ontbrekende pakketten moet kopen wanneer je een opgeslagen spel wilt laden, hoewel ze correct worden weergegeven als gekocht in de EA-app.
De volgende problemen zijn bekend:
  • De pakketten worden gemarkeerd als unowned (niet in bezit) wanneer je de EA-app start zonder- of met geblokkeerd internet. Dit is niet van toepassing als je in de offline modus speelt of als de verbinding tijdens het spelen wordt verbroken. Speel het spel via Origin of online. (Dit probleem is mogelijk opgelost)
  • Pakketten worden ook niet weergegeven in de online modus: repareer de game en verwijder de cachebestanden van de EA-app
  • De pakketten werden online toegevoegd aan de nieuwe versie: repareer de game en verwijder de cachebestanden van de EA App.
  • Als niets helpt, post dan dit probleem op EA Answers HQ.

Ik zie mijn game/DLC niet
De EA-app heeft momenteel een paar problemen. Probeer het volgende als de game of DLC van de game niet wordt weergegeven in My collection of als het in de game niet wordt weergegeven.
  • Zorg ervoor dat je bent ingelogd met het juiste account. Gebruik altijd het e-mailadres om in te loggen en niet de gebruikersnaam
  • Probeer het spel te repareren
  • Verwijder de cachebestanden
  • De EA-app kan DLC niet goed herkennen als je geen actieve internetverbinding hebt (bug)
  • Sommige oude games maken geen deel uit van de EA-app. Gebruik hiervoor voorlopig Origin.
 
Het spel schakelt steeds de mods uit
Voeg Sims 4 en EA app (en Origin als je dat nog gebruikt) toe aan de uitzonderingen in je beveiligingssoftware.

Extra bonus content verschijnt niet in de EA app
De EA-app geeft momenteel niet alle extra inhoud correct weer. Noch in Add-ons, noch in Manage Add-ons. In de meeste gevallen zullen ze toch in het spel verschijnen, dus controleer je spel.
Houd rekening met deze problemen:
  • De 3 tijdelijke aanbiedingen van objecten voor Cottage Living zijn gecategoriseerd als Basisspel
  • De soundtrack is alleen beschikbaar via Origin.
Als je nog steeds dingen mist, download dan Origin en controleer of je het daar hebt. Als dit niet het geval is, neem dan contact op met EA-ondersteuning.

​Hoe creëer ik een Sims Bundle?
De EA-app ondersteunt bundelen, maar je ziet de optie helemaal niet als je geen bundel kunt maken. Creëren is niet mogelijk als je alles van een bepaalde categorie al bezit. Sommige van de nieuwere pakketten kunnen helemaal niet worden gebundeld.
Klik op My Collection om te kijken of je een bundel kunt aanmaken.
 
Hoe kan ik een game code verzilveren?
Als je ergens anders een game koopt of een gratis code krijgt, moet je deze code op je account inwisselen om de game te krijgen.
  • Klik op My collection en vervolgens op de knop Redeem Code.
  • Voer de code in het venster dat verschijnt in en klik op Next.
  • Controleer of je de code op het juiste account inwisselt.
  • Zoek de nieuwe game in My collection of in Add-ons van je game om te downloaden en te installeren.
 
Hoe kan ik iemand games cadeau doen?
Cadeaus geven is momenteel geen optie in de EA-app. Gebruik in plaats daarvan Origin.

Hoe kan ik problemen met de EA app melden of hulp krijgen?
Je kunt je problemen melden of hulp krijgen bij EA-app Bugreports and Technical Issues op Answers HQ:
Engels: https://answers.ea.com/t5/Bug-Reports-Technical-Issues/bd-p/ea-app-bug-reports-en
Nederlands: https://answers.ea.com/t5/Technische-problemen/bd-p/ea-app-technical-issues-nl


Als je problemen hebt met je account, kun je het beste rechtstreeks contact opnemen met de ondersteuning: https://help.ea.com/nl/contact-us/

sims 4 overzicht
Foto
​Disclaimer: All original material on this site © 2016-2024 by MoonshineSim. All Rights Reserved.
This site is not endorsed by or affiliated with Electronic Arts™, or its licensors.
Trademarks are the property of their respective owners.
Foto
  • Home
  • Forum
  • Sims 4 Overzicht
    • Help van EA
  • Over MoonshineSim
    • Privacy en Cookies
    • Contact
    • Community Links
  • Mijn Creaties
    • Sims 3 kavels
    • Sims 4 kavels
    • Maxis Favoriet
    • Gebruiksvoorwaarden