SimGuruSarah heeft een laatste 'diepe duik' geschreven over de Sims 4 Uitgebreid breien. Dit keer over de 'Verboden trui' en hoe die tot stand is gekomen. Ik heb het artikel weer zo goed mogelijk voor jullie vertaald. Veel leesplezier! (PS Klik op 'meer lezen' voor de rest van het artikel) Hallo allemaal! We hebben veel positieve feedback van jullie, onze community, ontvangen over de gameplay-diepe duiken en interviews met ontwikkelaars die we tijdens het ontwikkelingsproces hebben gedeeld over De Sims 4 Uitgebreid Breien Accessoires. We hadden eerder geen gelegenheid om te praten over het creëren van een Creëer een Sim item, maar kleding is natuurlijk een groot deel van wat onze favoriete pixelmensen echt maakt, en we zouden nalatig zijn als we er helemaal niet over zouden praten. Dus ik ben verheugd om nog een laatste diepe duik met jullie te delen! De Sims 4 Uitgebreid Breien komt eraan - 28 juli om precies te zijn. Ik weet zeker dat je de trailer inmiddels hebt bekeken. En toen je de trailer bekeek, weet ik zeker dat je de ‘Het is zo slecht, dat het goed is!’ trui hebt opgemerkt: We noemen het "De verboden trui" en het vermogen om het te maken wordt ontgrendeld zodra een Sim de ‘Lord / Lady of the Knits’ ambitie (nog geen Nederlandse vertaling beschikbaar) heeft voltooid. Alleen een meester-breier kan zoiets heerlijk duivels en jeukerigs maken. Ik wil graag een klein beetje van het kledingontwikkelingsproces van Creëer een Sim met jullie delen en wat er nodig is om zoiets unieks te maken als deze trui. Inmar Salvatier, de kunstenaar die verantwoordelijk is voor deze heerlijke gruwel, zal ons meer vertellen over deze troef en het CES-proces in het algemeen. Sarah: Hallo Inmar! Kun je ons iets vertellen over wat een CES artiest doet in De Sims 4? Inmar: Wij zijn de digitale kleermakers, kappers en schoonheidsspecialisten van De Sims 4! We nemen de concept art en trekken deze de 3D-ruimte in met tools als Maya en ZBrush. Elk nieuw kledingstuk zo maken dat het niet alleen goed past, maar ook goed beweegt, op alle Sims, de hele tijd! We moeten ook de juiste stof en kleur hebben, dus we gaan naar programma's zoals 3DCoat, Photoshop en Marmoset om het juiste gevoel en esthetiek te krijgen. Vervolgens kijken we hoe onze kledingcreaties tot leven komen in het spel en maken we de juiste kleine aanpassingen om, zoals Tim Gunn zou zeggen, "het te laten werken!" Sarah: Voordat je bij het CES team kwam, was je een artiest op De Sims Mobile. Hoe heeft je tijd op De Sims Mobile je werk als CES artiest op De Sims 4 beïnvloed? Inmar: Deelnemen aan het CES-team (Creëer een Sim) was een grote verandering voor mij. Het was mijn eerste kans om aan een PC/consolegame te werken en ik voelde me erg geïntimideerd. Maar mijn vaardigheden uit de mobiele wereld hebben me enorm geholpen en ik kon een effectief teamlid zijn. Mobiel gamen heeft veel beperkingen en je moet vaak creatief zijn met creatieve oplossingen om het meeste uit je kunst te halen. Je leert je aan te passen en, voor mij althans, heeft het geleid tot wat sommigen een "can do" -geest hebben genoemd. Mijn eerste pakket op De Sims 4 was Eiland Leven en al vroeg kreeg ik een item met een hoop vraagtekens. Het was een bikini met een doorschijnende sjerp rond de taille. Doorzichtige middelen zijn super lastig, vooral als ze niet direct op het lichaam zitten. Maar ik houd van een uitdaging en ik heb veel kunnen leren over onze interne tools op De Sims 4, en ik mocht zelfs de verschillende kleurvarianten ontwerpen voor dit kledingstuk. Er was ook de robotarm voor Studentenleven. Ik kon dit unieke voorwerp van Concept helemaal naar het voltooide item brengen. De concept art die ik heb gemaakt, hielp mijn collega CES-artiesten om het volledige mech-pak en de robot te ontwerpen. Het raakte me meteen dat mijn team zo enthousiast was over mijn werk dat het hen inspireerde. Sarah: De Sims 4 Uitgebreid Breien heeft een heerlijke, gruwelijk mislukte, trui. Het is zo slecht, dat het goed is! Wat inspireerde je bij het maken van dit werkelijk unieke kledingstuk? Voor welke uitdagingen stond je? Inmar: Dit ding is geweldig, en ik was er vanaf het begin bij! Het idee was zo groot als de trui zelf, en het ‘oversized’ idee was de eerste echte uitdaging. Sims moesten het gevoel hebben dat ze erin zwommen zonder onze trouw aan animaties op te offeren. Ik moest de botten compenseren - beschouw deze als het onzichtbare skelet dat helpt om onze kleding vorm te geven en het op de lichamen van Sim te laten werken - om niet alleen de maat over te brengen, maar ook om de animaties correct te laten werken. Dan is er het proces om met opzet iets slechts te maken dat er nog steeds goed uitziet. Ja, denk maar eens na over deze zin! Als kunstenaars streven we ernaar om iets visueel aantrekkelijks te bereiken, maar wat doe je als je wordt gevraagd om een aantrekkelijk falen te creëren? Nou, je maakt deze gruweldaad! Het gaat erom de regels te kennen en ze op de juiste manier te overtreden. Van concept tot modellering, ik denk dat dit ‘beest’ dat precies heeft gedaan. De eerste stap is concept art. Onze conceptartiest, Amy Kim, schetste verschillende ontwerpen en vervolgens werkte ze samen met onze Art Director en andere teamleden om te kiezen met welk idee ze verder wilden gaan. Vervolgens verfijnde ze die uiteindelijke keuze (hoeveel pompoms is te veel pompoms ?!) verder totdat het concept op een goed punt was om aan de 3D-artiest over te dragen. Vervolgens werkt de CES artiest aan de algemene vorm en de definiërende kenmerken van het item: Zodra we tevreden zijn met de vorm, kunnen we beginnen met het werken aan texturen: Het kleuren van het item komt als laatste: En tot slot het eindproduct in het spel: Sarah: Zo cool! Bedankt dat je ons daarbij hebt geholpen, Inmar. Hoewel ik zeker weet dat deze trui in de top tien staat, wat is je absoluut favoriete CES item dat je ooit hebt gemaakt?
Inmar: Mijn absoluut favoriete item was voor The Sim Mobile. Ik heb een paardenhoofdmasker gemaakt! Dat was een ander idee, een gek idee dat me verslaafd had gemaakt vanaf het moment dat het werd genoemd. Het maakte ook deel uit van uitdagingen en ontwerpproblemen, maar ik houd van een goede uitdaging en kijken hoe spelers het gebruiken en ervan houden, nou ja, hoe ze het ervaren :) Sarah: Bedankt voor het delen met ons Inmar! En nogmaals bedankt Simmers voor jullie deelname aan onze reis naar het creëren van De Sims 4 Uitgebreid Breien Accessoires. Wij hier bij Maxis hadden veel plezier om met jullie samen te werken om dit pakket te creëren, en het was opwindend voor de Accessoirespakket teamleden om hun passie en creatieve proces met jullie te delen via deze diepe duiken. Dat is het voor nu! Blijf breien ... uh, ik bedoel Simmen .... ~ SimGuruSarah
0 Comments
Leave a Reply. |
Steun mijn site voor meer giveaways en koop (wat je wilt) bij bol.com door te klikken op onderstaande bol.com banner
|