MOONSHINESIM
  • Home
  • Forum
  • Sims 4 Overzicht
    • Help van EA
  • Over MoonshineSim
    • Privacy en Cookies
    • Contact
    • Community Links
  • Mijn Creaties
    • Sims 3 kavels
    • Sims 4 kavels
    • Maxis Favoriet
    • Gebruiksvoorwaarden

Van concept tot compleet project: duik in de bouw van appartementen met de Sims 4

10/11/2016

0 Comments

 
De kleinste details kunnen het grootste verschil maken. In onze Van concept tot compleet project-serie bekijken we hoe omgevingen, personages en meer tijdens de ontwikkelingsfase aan games worden toegevoegd.
Toen we aan De Sims 4 Stedelijk Leven betonnen te werken, wisten we dat appartementen een belangrijk onderdeel zouden vormen. Steden hebben nu eenmaal krappe woningen die dicht bij elkaar liggen en dat vertaalt zich in appartementen. >>>
Foto
Een paar dingen wisten we al meteen: het zou niet mogelijk moeten zijn om buitenmuren en ramen aan te passen, maar het is wel mogelijk om binnenmuren en voorwerpen te bewerken. We wisten dat we grote hulzen moesten creëren, zodat we daar kavels in konden plaatsen waar spelers op kunnen bouwen. Waarom hulzen? Nou, om echte flats te creëren, of zelfs appartementen van zes verdiepingen, moesten we specifieke modellen ontwikkelen. Anders zouden de gebouwen er niet uitzien als appartementen en het zou te ingewikkeld zijn om aan Bouwen voldoende onderdelen toe te voegen voor een expansion pack. Door deze hulzen te gebruiken, is het resultaat een gebouw dat er als een stedelijk appartement uitziet, terwijl het nog steeds een platform biedt waarop gebouwd kan worden.
Foto
Vervolgens zijn we met de community aan de slag gegaan. We hebben uitgebreide prototypes voor appartementen gebouwd in De Sims 3 en allerlei verschillende gevallen getest, zoals wat er gebeurt wanneer er meerdere huishoudens tegelijkertijd gesimuleerd worden, met Sims die je niet kunt besturen en Sims in afzonderlijke appartementen. 
Foto
Uiteindelijk hebben we onderdelen van deze technologie gebruikt om een nieuw raamwerk te creëren:
  • Er kunnen meerdere huishoudens in een appartement wonen
  • Deze huishoudens kunnen en zullen je bezoeken en actief zijn in de openbare ruimtes
  • Je kunt hen bezoeken en deel uitmaken van hun levens
Het coole aan appartementen is dat het resultaat een gevoel van saamhorigheid is. Appartementen hebben zelfs meer gameplay die aan Sims verbonden is dan een traditionele buurt in Willow Creek! Soms weten we ons eerdere werk zelfs te overtreffen en dat is hier het geval. 
Foto
Er zijn heel wat legendarische sitcoms die zich in appartementen afspelen, zoals Seinfeld, Friends, The Big Bang Theory, How I Met Your Mother en meer. Zoals we zo vaak doen tijdens ons werk aan deze game die het leven simuleert, hebben we deze klassieke en intuïtieve ervaringen en onze eigen belevenissen bekeken en geprobeerd om de personages en momenten opnieuw te creëren.
Foto
We hadden een paar onderdelen met nieuwe technologie nodig om situaties uit sitcoms na te bootsen binnen inactieve huishoudens, manieren te vinden om nieuwe geluiden en visuele effecten in gang te zetten en heel wat scenario's naar behoren te kunnen laten functioneren en eruit te laten zien. We hebben door middel van herhaling ontdekt dat we verschillende reacties op situaties nodig hadden. Ze moesten op de juiste manier afgesteld worden en we moesten ervoor zorgen dat ze op het juiste moment plaatsvonden. Te vaak en het wordt irritant. Niet vaak genoeg en je hebt er niets aan. We moesten het uittesten door te spelen en we hebben Simsfans en onafhankelijke testers ingezet om hun mening te geven.
Foto
Dus toen hadden we onze hulzen, meerdere huishoudens en een saamhorigheidsgevoel, maar de belangrijkste details ontbraken nog. Behalve liften hadden we stortkokers, brievenbussen, probleemvoorwerpen (zoals lekkende buizen, rattenholen, tochtende ventilatieroosters en meer nodig) om een typisch appartement te creëren. Bovendien konden we met het muur- en vloermateriaal een heel rattig appartement vormgeven.
Foto
Toen we eenmaal de basis hadden, konden we het proces opnieuw toepassen. In eerste instantie hadden de appartementen niet de plafonds voor de appartementen van de buren en waren het open, lege ruimtes. Dat vond onze art director maar niks, dus hij heeft er echt op aangedrongen om de plafondtechnologie te ontwikkelen. Dat kostte ons wel wat tijd. 
Foto
Appartementen creëerden verschillende problemen met de camera. Normaal gesproken creëren grote gebouwen of bergen in de game een bufferzone. Met appartementen moet je in kunnen zoomen op Sims die zich buiten het appartement op het trottoir bevinden, maar ook op Sims die zich in hun appartementen bevinden.
Foto
De camera houdt je standaard altijd op een armlengte afstand. Er waren heel wat herhalingsprocessen nodig om de juiste balans te vinden, wat ideaal is voor een soepele beweging van een camera van de 8e verdieping naar de begane grond. We moesten er zeker van zijn dat dit altijd werkte en de camera jouw Sims zouden blijven volgen (want er zijn verschillende methodes met afzonderlijk gedrag).
Foto
We wisten ook dat onze spelers meer aanpassingsmogelijkheden nodig hadden voor een appartement. We hebben een klein, maar heel actief en uitgesproken onderdeel van onze community dat we bouwers noemen; spelers die voornamelijk nieuwe huizen bouwen en creëren voor hun Sims. We wilden hen een methode voor aanpassingen geven met een geweldig uitzicht en daarom hebben we penthouses gecreëerd, waarmee spelers de kleinste details op het dak van een hoog gebouw aan kunnen passen. Spelers kunnen zwembaden, basketbalvelden, sierlijke balkons, dakterrassen of zelfs een normaal huis van hun dromen bouwen. Zo kunnen spelers fantaseren over het leven van een miljardair en dat is belangrijk binnen een game vol inspirerende verhalen!
Foto
Tot slot moesten we onze gebruikersinterface totaal vernieuwen, zodat spelers een onderkomen voor een enkel gezin konden selecteren, op een verdieping met meerdere mogelijkheden en soms zelfs met meerdere verdiepingen.
Foto
Normaal gesproken kunnen spelers een idee van het huis krijgen door er van bovenaf op neer te kijken. Maar met appartementen was het noodzakelijk om hen de vorm, indeling en de karakteristieke eigenschappen van het appartement te laten zien. We hebben heel wat tijd gestoken in het creëren van een hele mooie weergave die iedere mogelijkheid in een enkel appartement uitlicht en weergeeft en waarmee je snel van verdieping naar verdieping over kunt schakelen.

Al met al was het een enorme onderneming om appartementen te bouwen. Wanneer we de vraag krijgen wat het moeilijkste aspect van Stedelijk Leven was, antwoord ik altijd dat dat de appartementen waren. Normaal gesproken maakt een onderdeel alleen gebruik van het werk van een set disciplines, maar de appartementen hadden overal betrekking op. Inclusief concept, het omgevingsteam, visuele effecten, geluid, scenario's, gameplay-engineering, client-engineering, modellen, animatie, UI-team en meer. Het resultaat is een van de meest holistische wijzigingen op het gebied van onze basiservaring sinds heel lange tijd.
​
Appartementen zijn heel belangrijk en wij zijn ongelofelijk trots op ons werk. Druk op het knopje voor de bovenste verdieping en bewonder jouw nieuwe woning!
0 Comments



Leave a Reply.


    Steun mijn site voor meer giveaways en koop (wat je wilt) bij bol.com door te klikken op onderstaande bol.com banner
    Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen

    Tags

    Alles
    Algemeen
    Cheats
    Community Blogs
    Community Packs
    Concept Art
    EA
    EA App
    EA Enquêtes En Surveys
    EA Steam
    Evenementen
    Facebook
    Giveaways
    Handleidingen
    Live Stream
    Magazines
    Maxis Favoriet
    Maxis Monthly
    Mods En CC
    Origin
    Peuters
    Renders En Boxart
    Reviews En Gidsen
    Scenario's
    Simmie's Creaties
    Sims 4 Accessoires
    Sims 4 Bezorgexpres (SBE)
    Sims 4 Buurtverhalen
    Sims 4 Console
    Sims 4 Game Packs
    Sims 4 Kits
    Sims 4 Mobile
    Sims 4 Quiz
    Sims 4 Uitbreidingen
    Sims 4 Uitdagingen
    Sims 4 Waslijst Bugs
    Sims 4 Werelden
    Sims 5
    Site En Forum
    Speculatie
    Trailers En Clips
    Updates


    Archief

    September 2023
    Augustus 2023
    Juli 2023
    Juni 2023
    Mei 2023
    April 2023
    Maart 2023
    Februari 2023
    Januari 2023
    December 2022
    November 2022
    Oktober 2022
    September 2022
    Augustus 2022
    Juli 2022
    Juni 2022
    Mei 2022
    April 2022
    Maart 2022
    Februari 2022
    Januari 2022
    December 2021
    November 2021
    Oktober 2021
    September 2021
    Augustus 2021
    Juli 2021
    Juni 2021
    Mei 2021
    April 2021
    Maart 2021
    Februari 2021
    Januari 2021
    December 2020
    November 2020
    Oktober 2020
    September 2020
    Augustus 2020
    Juli 2020
    Juni 2020
    Mei 2020
    April 2020
    Maart 2020
    Februari 2020
    Januari 2020
    December 2019
    November 2019
    Oktober 2019
    September 2019
    Augustus 2019
    Juli 2019
    Juni 2019
    Mei 2019
    April 2019
    Maart 2019
    Februari 2019
    Januari 2019
    December 2018
    November 2018
    Oktober 2018
    September 2018
    Augustus 2018
    Juli 2018
    Juni 2018
    Mei 2018
    April 2018
    Maart 2018
    Februari 2018
    Januari 2018
    December 2017
    November 2017
    Oktober 2017
    September 2017
    Augustus 2017
    Juli 2017
    Juni 2017
    Mei 2017
    April 2017
    Maart 2017
    Februari 2017
    Januari 2017
    December 2016
    November 2016
    Oktober 2016
    September 2016
    Augustus 2016
    Juli 2016

Foto
​Disclaimer: All original material on this site © 2016-2024 by MoonshineSim. All Rights Reserved.
This site is not endorsed by or affiliated with Electronic Arts™, or its licensors.
Trademarks are the property of their respective owners.
Foto
  • Home
  • Forum
  • Sims 4 Overzicht
    • Help van EA
  • Over MoonshineSim
    • Privacy en Cookies
    • Contact
    • Community Links
  • Mijn Creaties
    • Sims 3 kavels
    • Sims 4 kavels
    • Maxis Favoriet
    • Gebruiksvoorwaarden